Log directory is not writable - please CHMOD e107_plugins/log/logs to 777

  KurÅ¡ piedziņas veids labāks !?

Kurš piedziņas veids labāks
Kur tas laiks, kad iepazinām priekšējās piedziņas automobiļus!
Tie kardināli atšķīrās no ierastajiem aizmugurējās piedziņas auto.

Atšķirības bija ne tikai konstrukcijā, bet, galvenais, arī vadīšanā.
Daži pieredzējuši autovadītāji, nespējot tikt galā ar "jaunumu", atgriezās pie "klasiskām vērtībām".
Citi nebeidza slavēt jauno konstrukciju un tās vadīšanas priekšrocības.

Jautājums nav viennozīmīgs, katram piedziņas veidam ir savi plusi un mīnusi.
Aizmugures piedziņu visi pārsvarā pazīstam ar "dibena"
pastiprinātu vēlmi izslīdēt uz slidena ceļa un iespēju ziemā iesēsties kādā ceļmalas kupenā.
Pie plusiem būtu pieskaitāms samērā mazais apgriešanās rādiuss un rāmāks, "tīrāks" stūres rats (tas nav tik nervozs kā priekšpiedziņas auto, uz nelīdzena ceļa stūres rats netiek raustīts uz vienu vai otru pusi).
Spēkrati, kas aprīkoti ar priekšējo riteņu piedziņu, daudz drošāk jūtas piesnigušajos un dubļainajos ceļos, jo velkošie riteņi ir noslogoti (dzinēja un ātrumkārbas svars), tā nodrošinot labāku saķeri.
Līdzīga situācija ir arī uz taisna ceļa, noslogotie priekšējie velkošie riteņi droši velk līdzi vieglo spēkrata pakaļgalu. Taču, ja sanāk "ziepes", tad ar klasiskiem paņēmieniem, pagriežot stūri pretēji slīdes virzienam, vien nepietiks. Šādos gadījumos nepieciešama zināma pieredze un visu vadības sviru tehniskās iespējas.
Tāpat apgriešanās manevrs prasīs vairāk uzmanības un pūļu nekā ar klasisko piedziņu.
Tā varam apcerēt šo lietu gari un plaši, bet ko tad saka šo spēkratu lietotāji,
kas ir braukuši gan ar vienu, gan otru auto?
- Eriks: "Autovadītāja stāžs nav no mazajiem, esmu autobraucējs kopš jau padomju laikiem. Sāku ar moskvičiem, tie mainījās, tad nāca "Gaz 21" un "Uaz". Tie bija īsti "dzelži"! Ar dinamiku knapāk, bet laba caurgājamība, neskatoties uz aizmugurējo piedziņu. Laiki mainījās, parādījās Rietumu spēkrati.
Manā īpašumā bijušas dažādas markas, taču tā sanāca, ka visas priekšpiedziņas. Kad piesēdos pirmo reizi pie "Audi" stūres, straujāk laidu vaļā un gandrīz sienā iekšā. Sapratu, ka stūrējošie ir arī velkošie riteņi. Vispār pieradu diezgan ātri un esmu apmierināts, jo ir stabilitātes izjūta. Arī uzsākot braukt, uz mīksta vai slidena seguma tik daudz neizbuksē kā "klasika". Neesmu liels "skrējējs", taču aizmugures piedziņa šad tad saslīdēja, bet ar priekšpiedziņu pat neatceros. Tomēr viens starpgadījums palicis atmiņā. Vienā ziemīgā naktī tiešām steidzos. Braucot pa taisnu ceļa posmu (diezgan ātri), veicu nelielu manevru, rezultātā izbuksēja priekšējais ritenis un sajutu, ka tie vairs neklausa stūrei. Brīnumainā kārtā viss beidzās laimīgi."
- Gunārs: "Desmit gadus ir nostrādāts taksometru parkā, braucot ar "Volgu". Pie aizmugurējās piedziņas biju kārtīgi pieradis. Mainoties laikiem, arī autiņi mainījās. Sāku braukt ar golfu un opeli, nemaz tik traki nebija. Priekšpiedziņas automobiļiem aizmugure mazāk mētājās uz vienu un otru pusi, bet ziemā viegli pārvarēju sniega putru un kupenas. Neatceros, ka būtu izjutis kādas citas atšķirības."
- Ivars Caune: "Automobiļi pēdējos 10 – 15 gados ir ļoti mainījušies neatkarīgi no to piedziņas veida.
Lai ikdienas vadītājs pēc iespējas būtu pasargāts no kritiskām situācijām uz ceļa, gan priekšpiedziņas,
gan aizmugurējās piedziņas auto tiek uzstādītas dažādas aktīvās drošības sistēmas, bremžu pretbloķēšanas sistēma, pretbuksēšanas sistēma, stabilitātes sistēma. Šīs sistēmas stipri samazina atšķirības starp automobiļiem ar dažādu piedziņu. Jaudīgiem un ekskluzīviem auto šīs sistēmas ir iespējams atslēgt, jo autovadītājiem ar atbilstošām iemaņām un sportiska braukšanas stila piekritējiem lielāku prieku varētu sagādāt tieši aizmugurējās piedziņas spēkrats. Taču ikdienas transporta plūsmā ierindas autobraucējs pilnīgi noteikti drošāk jutīsies ar priekšpiedziņas automobili.
Šie auto ar noslogotiem dzenošajiem riteņiem, īpaši uz slidenas brauktuves,
ievērojami var samazināt kritisku situāciju izveidošanos. Tomēr jāatceras – ja jūs braucat ar šādu auto, tas vēl nenozīmē, ka būsiet pasargāts no visiem starpgadījumiem. Tāpēc neatkarīgi no tā, kādu spēkratu ekspluatējat, būtu vēlams kādā slēgtā teritorijā vai neizmantotā ceļu posmā veikt ekstrēmus manevrus, lai saprastu, kā auto uzvedas noteiktos apstākļos pēc konkrētas jūsu rīcības."
lindy on Tuesday 28 November 2006 - 01:36:17