Log directory is not writable - please CHMOD e107_plugins/log/logs to 777

  Kā pareizi piepÄ«pet?

Nepietiekams spriegums akumulatorā ir viena no problēmām,
ar ko auto vadītāji saskaras visbiežāk.
Ir vairāki noteikumi, kas jāievēro,
 lietojot ārēju strāvas avotu dzinēja iedarbināšanā.


Jo biezāki ir vadi, ko lietojat, lai uzlādētu akumulatoru, jo labāk. Darbinot automobili, kura dzinēja tilpums ir ap 1,5 litriem, vada šķērsgriezuma laukumam nevajadzētu būt mazākam kā 16 mm2 (diametrs aptuveni 4,5 mm), taču optimālais vada šķērsgriezuma laukums ir 70 mm2, kas atbilst aptuveni 9,5 mm diametram. Ar to būtu jāpietiek lielākajai daļai vieglo automašīnu. Vadiem jābūt no vara. Izolācijai ir jābūt izturīgai, bet mīkstai; vislabāk, ja tā ir no silikona.
Vadu galiem savienojuma vietās noteikti jābūt salodētiem – vienkārši ar to sakniebšanu nepietiek. Arī tā sauktajiem "krokodiliem" vēlams būt izolētiem, un tiem obligāti būtu jābūt asiem "zobiem", lai saķere ar akumulatora kontaktiem būtu maksimāli laba. Jo vads ir īsāks, jo mazāka ir tā elektriskā pretestība, tādēļ optimālais garums ir pusotrs līdz divi metri. Svarīgi, lai "piepīpēšanas" brīdī abas mašīnas nesaskartos viena ar otru, lai būtu izslēgti visi enerģijas patērētāji un, protams, arī to motoriem ir jābūt izslēgtiem.
Vispirms tukšā akumulatora pluss jāsavieno ar "donora" plusu un pēc tam pilnā akumulatora mīnuss ar automobiļa-recipienta masu (ne akumulatoru), kas var būt gan speciāla plāksnīte pie akumulatora, gan jebkura aizsniedzama virsbūves detaļa, vēlams, nekrāsota. Tad ir jāiedarbina "donora" mašīnas motors un tam jāļauj tukšgaitā padarboties divas trīs minūtes; ideālajā gadījumā, ja varat atļauties gaidīt, tās varētu būt pat desmit minūtes. Tukšais akumulators šajā brīdī izsūc enerģiju no "donora", un ir būtiski, lai ģenerators to lādētu. Pirms iedarbināt recipienta motoru, automobiļa "donora" dzinēja apgriezienus vajadzētu palielināt līdz aptuveni 2000 apgr./min. No šā brīža procedūrai ir jāturpinās vismaz kādas trīs līdz četras minūtes. Vadu noņemšanas procedūra ir pretēja savienošanas procesam. Runājot par vecākām mašīnām ar elektrisko degvielas iesmidzināšanas sistēmu: lai samazinātu risku sabojāt elektroniku, "donora" dzinēju pirms uzlādes ir vēlams izslēgt, taču šajā brīdī rodas risks "iztukšot līdz pēdējam" vienīgo pilno akumulatoru.

Autortiesības Tvnet
lindy on Tuesday 28 November 2006 - 00:53:50